Bewegwijzering voor je website met oogstuurbekrachtiging
12 maart 2012
Je hebt net een cursus programmeren en een lesje SEO achter de rug. En hebt een aardig ontwerp voor je website gemaakt. Et voilà, je website staat online. Maar... er gebeurt helemaal niets. Je krijgt geen telefoontjes, geen aanvragen en geen enkel mailtje in je inbox. Wat nu? Je bent waarschijnlijk een cruciaal element vergeten: usability. Oftewel: gebruiksvriendelijkheid. Een breed begrip, waarbij ik graag de kern van dit begrip wil uitlichten: het oog van de bezoeker. De grote vraag om de sleutel tot succes te vinden is dan ook: wat zie je?
Zorg ervoor dat je website zo is ingericht dat je je bezoeker naar het punt stuurt waar je wil dat hij kijkt. Wij noemen het ‘oogsturing’. Met het gebruik van vorm, kleur, positie, contrast en beweging krijg je dit voor elkaar. Voordat je hiermee aan de slag gaat is het goed om te weten hoe het oog werkt en hoe er op internet wordt gezocht. Bezoekers hebben bijvoorbeeld haast. Goede websites krijgen ongeveer 2 á 3 minuten om zichzelf te bewijzen. Belangrijk dus om hierop in te spelen. Vervolgens moet je ervoor zorgen dat je website overzichtelijk is. Anders kijken en klikken je bezoekers wat rond en verlaten vervolgens je website weer. Benieuwd hoe je de oogsturing op jouw website kan verbeteren? Lees dan het uitgebreidere artikel op http://slik.eu/artikel/oogstuurbekrachtiging
http://slik.eu/artikel/oogstuurbekrachtiging
Bekijk al het nieuws
Offerte aanvragen